Böbrek Hastası Kedilerde Beslenme

Böbrek kedi ve köpeklerde ciddi rahatsızlıklar yaratabilen hayati bir organdır. Kediler için kronik böbrek yetmezliğinin herhangi bir tedavisi söz konusu değildir ancak yaşam ömrü uzatılabilir ve yaşam kalitesi arttırılabilir. Eğer kedinizde taş düşürme, kronik böbrek yetmezliği yada diğer herhangi bir böbrek rahatsızlığı varsa sağlıklı ve doğru şekilde beslenmelidir. Böbrek hastalıkları her zaman kronik (süre gelen) değil akut (aniden) şekilde de gelişebilir. Bu gibi durumlarda öncelikle kedide ki belirtiler iyi analiz edilmeli ve en ufak şüphelenmede uzman veteriner hekim tarafından muayene edilmelidir. En yaygın belirtisi sancı ve iştahsızlıktır. Kedinizin iştahını açmak için çeşitli yöntemler deneyebilirsiniz.

Böbrek yetmezliği olan kedilere genellikle veteriner hekimler özel kuru mamalar önermektedir.

Böbrek Hastası Kedilerde Beslenme Sorunları

İştahsızlık böbrek hastası bir kedinin ilk belirtilerindendir, en sevdiği mamadan ya da yiyecekten ona uzatsanız bile geri çevirecektir. Bu gibi durumlar aniden gelişebilir ilk başlarda normal gibi görünse de ilerleyen aşamalarda bu iştahsızlık ciddi kilo kayıplarına neden olacaktır.  İştahsızlaşan kedinize iştah açıcı mamalar yada çeşitli aromalı mamalar yedirebilirsiniz eğer iştahını açar ve sağlıklı beslenmesine devam ettirebilirseniz ağrılarını hafifletmiş olursunuz.

Kedinin iştahı açıldıktan sonra yada zorla yedirseniz bile ne yerse yesin kusuyorsa ya sindirme problemleri yada böbrek rahatsızlığı var demektir. Genellikle yemek yedikten 10 dakika sonra kusmaya başlarlar bu durum böbrek hastası insanlar için de geçerlidir. Böbrekler gerekli sıvıyı hücrelere veremediği için kusmalar meydana gelebilir. İlerleyen aşamalarda kahverengi, kanlı kusmalar da meydana gelebilir. Kusma sorunu yaşayan böbrek hastası kediler için kliniğinizden mide koruyucu ilaçlar temin edebilirsiniz. Bu midesini rahatlatacaktır.

İshal sorunu da böbrek hastası olan kedilerde karşılaşılabilir bunun temel sebebi ise sıvıyı hücrelere dağıtamadan yada emilimini sağlıklı şekilde yapamadan direk dışarı atmasından kaynaklıdır. Veteriner hekim ile görüşerek ishale yönelik ilaçlar alınarak sorun ortadan rahatça kaldırılabilir.

Başın ritmik olmayan şekilde sallanması ve titremesi, kedinizin sağlıklı ve düzenli beslenmesine engel olan bir diğer durumdur. Kandaki üre miktarının yükselmesi sonucu ani titremeler ve baş sallanması gibi durumlar ortaya çıkabilir.

Böbrek Hastası Kediler Nasıl Beslenmeli?

Her böbrek hastalığının tanısı ve hikayesi farklı olacağı gibi her hastalık için farklı bir diyet yöntemi de bulunmaktadır. Bu yüzden kedinizin hastalığını iyi tanımalı ve hastalığına  göre veteriner hekiminizden yemesi ve yememesi gereken şeyleri öğrenmelisiniz. Kronik böbrek yetmezliği olan bir kediye kuru mama önerilirken, böbrek taşı düşüren bir kediye bol sıvı ağırlıklı yiyecek önerilebilir. Temel olarak neler almalı bunları maddeler halinde listelersek;

• Sıvı takviyesi (Serum ile yada oral)
  • Oksijen Takviyesi
  • Proteini azaltılmış besinler