Kedilerde Mantar Enfeksiyonu

Mantar enfeksiyonu sadece kedilerde değil diğer tüm evcil hayvanlarda da görülebilen bir enfeksiyon türüdür. Kedilerde sık görülmesinin sebebi ise sık tüylerinin olması ve bağışıklık sistemlerinin tam gelişmemiş olmasıdır. Aynı zamanda bazı kedi türlerinin, tüylerinin aşırı uzun olması sonucu kedi, tüylerinin öz bakımını yapmakta zorlandığı için mantar enfeksiyonuna yakalanabilir. Bu uzun tüylü kedilerin, tüy altı derinin güneş almaması sonucu hastalığın iyileşmesinde gecikmeler görülür. Bu gecikme içerisinde kedi diğer evcil hayvanlardan uzak tutulmalıdır aksi takdirde mantar enfeksiyonu diğer evcil hayvanlara bulaşır. Kedilerin bu hastalığı diğer evcil hayvanlarla temas etmesi sonucu oluşabilmektedir. Bazı evcil hayvanlarda da görülen mantar enfeksiyonu kedilere temas sonucu bulaşabilir. Kedilerin bu enfeksiyon türüne yakalanma faktörlerinden diğerleri ise; düzensiz beslenme, sağlıksız beslenme, stres ve depresyondur.

Kedilerde ki mantar enfeksiyonu belirtileri nelerdir?

Kedilerin mantar enfeksiyonuna yakalanması sonucu en sık görülen belirti kedinin sürekli kendini kaşımasıdır. Diğer görülen sık belirtiler ise; kulak diplerinde kaşınma, patilerinde ve başında tüy dökülmeleri yaşanması. Genel olarak tüylerin dökülmesi yavaş olabilmekte lakin bazı durumlarda toplu olarak dökülebilir. Mantar sporlarının çok dayanıklı olması sonucu mantar enfeksiyonuna yakalanan kedi yıllarca tüy dökebilir. Kedi herhangi bir tedavi görmezse kedi tahmini 1-3 yıl arası tüy dökebilir.

Kedilerde ki mantar enfeksiyonu insanlara bulaşabilir mi?

Kedilerde görülen mantar sporları genellikle kedilere özgü bir enfeksiyon türüdür. Lakin bazı durumlarda kedilerde ki mantar enfeksiyonu insanlara bulaşır. İnsanlara bulaşmasının sebebi ise bağışıklık sisteminin zayıf olmasından kaynaklanır. Bağışıklık sistemi zayıf olan grup içine genellikle çocuklar girer. Kedilerden en sık mantar enfeksiyonunu çocuklar kapabilir. Bağışıklık sistemi zayıf olan bireyin kediyle temas etmesi sonucu mantar sporlarını kapmış bulunur. Grip, nezle ve diğer hastalıklar sonucu bağışıklık sistemi zayıf düşmesi sonucu mantar enfeksiyonu rahatlıkla bulaşabilir. İnsanlara bulaşması sonucu hastalık rahatlıkla tedavi edilebilir.

Kedilerde mantar enfeksiyonu tedavisi

Mantar enfeksiyonuna yakalanan kedi genellikle hastalığı bir iki hafta içerisinde atlatır. Bu iki hafta içerisinde kedi karantinaya alınmayacaksa mutlaka tedavi edilmelidir aksi takdirde temas ettiği eşyalara veya evde yaşayan diğer canlılara mantar enfeksiyonu bulaştırabilir. Mantar enfeksiyonu tedavisi oldukça kolaydır ve bir çok yöntem vardır. Mantar enfeksiyonu serum, aşı, krem ve tablet ilaçlarla tedavi edilebilir. Tedavi erken teşhis edilirse atlatılması da o kadar kolay olacaktır. Tedaviye geç başlanması halinde hastalığın tekrar etme riski yükselebilir veya kronik tüy dökme gibi hastalıklara yakalanır. Bu aşamada veteriner hekim tarafından kontrolleri düzenli yapılmalıdır.

Mantar enfeksiyonu çok sık görülen bir hastalık olmakla birlikle çok sık bulaşabilen bir enfeksiyon türüdür bu yüzden ikinci el alınan kap, kafes ve diğer eşyalar mutlaka sterilize edilip ondan sonra kullanılması gerekmektedir. Çıplak elle mantar enfeksiyonuna yakalanmış kediye temas edilmemelidir.