Kedi Aşı Takvimi

Aralık 24, 2019
kedi aşı takvimi

Kedilerde belirlenen aşılama uygulamaları, bakteri ve virüs kaynaklı hastalıklara karşı dirençli bir bağışıklık sistemi oluşumunu destekliyor. Aşılama uygulamalarında ilk aşılama dönemi ve doğru aşılama takvimi, yavru kedilerin  sağlığı için hayati önem arz ediyor. Aşılı hamile anne kediler, plasenta vasıtasıyla ya da emzirmeyle antikorları yavru kedilere iletiyor. Bu antikorlar geçici bir süre için bile olsa yavruları hastalıklara karşı daha dayanıklı kılabiliyor. Bunların yanı sıra, aşılama programlarının hiçbirinin hastalıklara karşı %100 garanti sunmadığını, daima göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Yavru Kedilerde Aşı Takvimi

Kedilerde İlk Aşılama Yaşı

Kedilerin ilk genel sağlık kontrolleri altı haftalık oldukları dönemde gerçekleşiyor. İlk aşıları ise, yedi haftalık oldukları dönemde corona aşısı ile başlıyor. Karma aşı, leukemia ve kuduz aşısının yılda bir kez tekrarlanması gerekiyor. Kedilerin, lösemi aşısı yapılmadan önce leukemia testinden geçirilmesi, hayvanın bu hastalığa yakalanıp yakalanmadığının belirlenmesi açısından önem taşıyor. Uygun olmayan koşullarda yapılacak lösemi aşısıyla hastanın sağlık durumuna olumsuz yönde etkilere neden olabiliyor.

Aşı Rehberi

Aşılama hastalıkların önlenmesinde en güvenli yöntemlerden biridir. Günümüzde aşıların uygulanma şekillerinde ve aşı programlarında bazı değişiklikler olmuştur. Bu değişiklikler Dünya Küçük hayvan Veteriner Hekimleri Derneği (World Small Animal Veterinary Association – WSAVA) tarafından belirlenmiştir. Belirlenen bu prosedürler ise ülkemizde Küçük Hayvan Veteriner Hekimleri Derneği tarafından kabul edilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır.

WSAVA Tarafından Belirlenen Aşı Protokolleri

Core : Mutlaka yapılması gereken aşılar. Core aşıların tümü mutlaka kedi yada köpeklerimize uygulanmalıdır.

Noncore : Yaşanılan bölge ya da seyahat edilen yere göre uygulanan aşılar. Bu aşılar bölgelere değişebilir. Veteriner Hekim önerisiyle uygulanır.

Önerilmeyen Aşılar : Kullanımının kesinlikle gerekli olduğunu ispatlayacak yeterli bilimsel bulgunun olmadığı durumlarda bazı aşılar “önerilmeyen aşılar” olarak gruplanır.

Kediler İçin Aşı Takvimi

6 Haftalık Genel sağlık kontrolü
9-10 Haftalık Genel sağlık kontrolü, karma aşı, leukemia testi ve leukemia aşısı Karma ve kuduz aşısı mutlaka yaptırılması gereken aşılardır. (Core Aşı)
12-14 Haftalık Genel sağlık kontrolü, karma aşı, leukemia ve kuduz aşısı
6 Aylık Genel sağlık kontrolü, leukemia aşısı Leukemia aşısı, leukemia testi yapıldıktan sonra sonuç negatif ise hekim tavsiyesi ile yapılır. (Noncore aşı)
12 Aylık Genel sağlık kontrolü
16 Aylık Genel sağlık kontrolü, karma aşı, leukemia ve kuduz aşısı
Her yıl Karma aşı, leukemia ve kuduz aşısı

Aşılama ile İlgili Dikkat Edilmesi Gereken Ayrıntılar

• Hamile ve hasta hayvanlara aşı yaptırılmamalı.
  • Süt emen yavruların sütten kesilmeden aşıya götürülmemesi gerekir.
  • Aşılar hafif ateş, iştah kaybı gibi yan etkiler gösterebilir.
  • Aşı sonrasında hayvanların dinlenmesi, tümör oluşum riskine karşı, aşı yerinin aralıklarla kontrol edilmesine özen göstermek gerekir.

Aşı takvimi çok önemli. En ufak bir eksiklik büyük sorunlara sebep olabilir. Bu sebeple özenle takip edilmesi gereken bir konudur.

Bu sebeple veteriner kliniğinizi düzenli olarak ziyaret etmeli, rutin kontrol ve aşı takvimini aksatmamalısınız.

2020 Kedi Aşı Fiyatları

2020 Kedi Aşı Fiyatları için 2020 Veteriner Ücretleri Sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

İstanbul Veteriner Kliniği VetArt.

Posted in Blog by VetArt Veteriner Kliniği