British Shorthair

Aralık 18, 2018

British Shorthair, İngiltere grubundan bir İngiliz kedisidir. Koyu gri tüyleri ve bakır rengi, kehribar gözleri ile karşılaşılan herkesi etkileyen bir kedidir. Kedinin belirgin özellikleri arasında yüz hatlarının mutlu ve gülümser olması, kulaklarının kısa olması, kafaları yuvarlağımsı bir görüntüde, burnu yayvan ve gözleri iri gözükür. Tüylerinin peluşu andırması da bilinen bir özelliğidir. British Shorthair sağlıklı doğum yapabilme özelliğine sahiptir ve tek seferde 4-5 yavru yapabilir. Yeni doğan yavrular annelerine bağımlıdır ve belirli bir yaşa kadar annesinden yavru ayrılmamalıdır.

British Shorthair 19. yüzyılda kedi gösterilerinde tanınmaya başlanmıştır. İngiltere’ye 1. yüzyılda Mısırdan, Romalılar tarafından getirildiği düşünülmekte. British Shorthair, Alice harikalar diyarında ki kitapta Cheshire isimli karakterin kedisidir.

British Shorthair özellikleri

• British Shorthair kedisi 15-20 yıl arası yaşayabilmektedirler.
  • Yetişkinleri 5-10 kilo arasında olabilmektedir.
  • Obeziteye yatkın bir ırk olduğu için 10 kilo ve üzeri gelmesi halinde diyete sokulmalıdır.
  • Tüyleri çok sık ve kısa olduğu için düğüm düğüm kesinlikle olmaz.
  • Tüyleri her renkte olabilir; lavanta, mavi ve beyaz renkteki türleri de çok popülerdir.
  • Kulakları, kafası ile oldukça uyumludur.
  • Gözleri bakır ve altın renginde olur.
  • Tombul yanakları vardır ama fiziksel olarak çok kaslıdır.
  • Patileri yuvarlaktır.
  • Kedinin arkası düzdür.
  • Çenesi ve burnu iyi gelişmiştir.
  • Kuyruğu da peluş oyuncak gibidir. Tüyleri sık ve kısadır.
  • Titiz bir kedi türüdür, haftada bir kere fırçalamak yeterlidir.
  • Tüylerinin her gün taranması kediyi mutlu eder.
  • Sevilmekten fazla hoşlanmazlar, insan vücudu yerine etrafta uyumayı severler.
  • Oyun oynamak istedikleri zaman kedinin sahibi etrafında sık sık dolanmaya başlar.
  • Sıcak havayı pek sevmezler, sıcağa tahammül edemezler.
  • British Shorthair sessiz olması en bilinen özellikleridir. Genellikle hiç sesi çıkmaz.
  • Saldırgan değillerdir, insanlara karşı tırmalama gibi durumlarla nadir karşılaşılır.
  • Küçük çocuklarla araları çok iyidir ama yabancılar ve kalabalıktan pek hoşlanmazlar.
  • Ev kedisidir, sokağa çıkmaktan hoşlanmazlar.
  • Kedi zaman zaman depresyona girebilir.

British Shorthair kedisinin yatkın olduğu hastalıklar

1. Hipertrofik Kardiyomiyopati, bu hastalık genellikle British Shorthair ırkına gözükür. Hipertrofik Kardiyomiyopati hastalarının kalbin kan pompalama gücü daha zayıftır. Aynı zamanda Hipertrofik Kardiyomiyopati hastalığı olan kedilerde konjestif kalp yetmezliği de görülebilir.
  2. Polikistik böbrek hastalığı, bu hastalık British Shorthair ırkında ve İran kedilerinde sık görülen bir hastalıktır.
  3. Üriner sistem hastalığı, British Shorthair ırkı kedilerin en sık ölüm yaşadığı hastalıktır.
  4. Metafizal osteopati, bu hastalığa kapılan kedi normal yürüyemez ve yürüdükleri zaman kedi acı ile miyavlar.
  5. Retinal atrofi ve dejeneratif retina hastalığına sahip olanlarda ise görme sorunu yaşanır.
  6. Katarakt hastalığı sık sık görülür.
  7. Eritrosit Pirüvat Kinaz eksikliği British Shorthair kedilerinde görülen bir tür anemidir ve belirtileri ise zayıflık, kilo kaybı, karın bölgesinde şişlik ve ishaldir.

Posted in Blog
¤