Kedi ve Köpeklerde Uveitis

Mayıs 14, 2019

Kedi ve köpeklerde görmeyi ciddi derecede tehdit eden hastalıklardan bir tanesi Uveitis’tir. Uveitis, gözün segmentlerini etkileyen bir hastalıktır. Gözün damarlı kısmında meydana gelen rahatsızlık uzunca seyredebilir ve klinik belirti göstermeyebilir. Bu yüzden evcil hayvanınız devamlı gittiğiniz veteriner kliniği tarafından düzenli takip etmeli ve rutinlerini bilmelisiniz. Sadece görmeyi değil aynı zamanda birçok ölümcül hastalığında ilk aşamalarından sayılmaktadır. Bu yüzden bu rahatsızlık ciddiye alınmalı ve tedavi için uzman veteriner hekimler tarafından muayene edilmelidir. Hekimlerin muayene sebebi sadece gözleri iyileştirmek değil aynı zamanda altında yatan herhangi bir hastalık olup olmadığını tespit etmeye yöneliktir. Uveitis kısaca, göze rengi veren madde ile korpus siliyarenin mikroplara karşı koymak için oluşan şişkinlik, kızarıklık, kırmızılık ve ağrılara denilebilir. Uveitis aynı zamanda virüslere ve lösemi gibi ciddi ölümcül hastalıklara neden olabilmektedir.

Uveitis Sebepleri

Uveitis kronik olarak gelişebilir ve hayvanda son dönemlerde ciddi boyutlara ulaşabilir. Bu gibi durumlarda ne kadar erken teşhis edilirse o kadar yararlıdır. Aynı zamanda Uveitis akut (aniden) gelişebilir bu gibi durumlarda fazla bekletilmeden veteriner hekim tarafından muayene edilmelidir.

• Çeşitli bakterilerden oluşan enfeksiyon ,
  • Bakteri ve virüs arasında geçiş canlısı olarak bilinen Riketsiyal enfeksiyonlardan,
  • Viral enfeksiyonlar,
  • Parazit enfeksiyonları,
  • Toksoplazma gondii
  • Kalp kapakları ve endokardin bakteriyel enfeksiyonları,
  • Çeşitli iyi huylu ve kötü huylu tümörler,
  • Kediye sert şekilde vurulması, araba çarpması yada kedinin dövülmesi sonucunda bu hastalık ortaya çıkabilir.

İdiopatik durumlar yani herhangi bir sebep olmadanda  gelişebilir. Bu gibi durumlarda tam teşekküllü bir klinikte muayene edilerek altında gizli bir hastalık olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmalıdır. Uveitis hastalığı genellikle altta yatan gizli bir hastalıktan dolayı gelişmektedir.

Uveitis Belirtileri

Uveitis hastalığına yakalanan bir kedi yada köpek kendini rahatça belli eder, görme ve denge bozuklukları yaşaması her zaman Uveitis belirtisi değildir lakin her zaman muayene gerektiren bir durumdur. Bu yüzden teşekküllü kliniklerde muayene edilmelidir. Aşağıdaki belirtilerden bir yada daha fazlası kedi yada köpeğinizde varsa mutlaka uzman veteriner hekim tarafından muayene edilmelidir.

• Gün ışığında rahatsız olma yada ışık kaynaklarına karşı aşırı duyarlılık, hassasiyet göstermesi.
  • Gözlerinde sürekli olarak yaş gelmesi ve batma derecesinde göz ağrıları.
  • Eskisi kadar iyi görememe ve yürürken büyük engellere çarpma.
  • Göz bebeklerinde kan lekeleri yada çeşitli lekeler.
  • Göz içerisinde ve göz kapaklarında iltihap durumları söz konusu olabilir.
  • Eski göz rengine göre farklı bir göz rengi yada var olan göz renginin daha da soluklaşması.

Uveitis tedavi edilebilen bir hastalıktır doğru ilaçları doğru dozlarda kullanırsa iyileşme yaşanacaktır lakin kullanılan ilaçların yan etkileri ciddi boyutlarda olabilir bu yüzden mutlaka veterinerinize danışınız.

Posted in Blog
¤