Köpeklerde Osteoartrit

Köpeklerde osteoartrit rahatsızlığı OA kısaltma ismi ile bilinen eklem kıkırdağı bozulma hastalığıdır. Kemiklerin yapısını koruyan kıkırdak dokunun zaman içerisinde bozulması ve sağlığını kaybetmesi sonucunda osteoartrit hastalığı ortaya çıkmaktadır. Kelime anlamı kemik olan osteo ile iltihap anlamına gelen artrit sözcüklerinin birleşmesi ile bu ismi almıştır.

Kıkırdak yapının zaman içerisinde bozulmaya başlaması, köpeklerin hareketlerinde ciddi sorunlara neden olabilmektedir. Kontrol edilmediği takdirde fizyolojik açıdan kalıcı rahatsızlıkla neden olan bu sorun zaman kaybedilmeden uzman veterinere gösterilmelidir.

Köpeklerde Osteoartrit Nedir?

Osteoartrit için eklem iltihaplanması tanımlaması yapılabilmektedir. Kıkırdakta meydana gelen yıpranma zaman içinde eklemlerin enfeksiyon biriktirmesine sebebiyet vermektedir. Köpeklerde en sık görülen hastalık olarak bilinen osteoartrit hastalığı, yaşamsal faaliyetler üzerinde söz hakkına sahiptir. Dolayısıyla köpek sahiplerinin bilinçli olması sorunun çözüme ulaşmasını mümkün kılabilmektedir.

Köpeklerde Osteoartrit Görülme Sıklığı

Yapılan araştırmalar sonucunda Amerika Birleşik Devletleri bünyesinde bakılan hemen her 5 köpekten 1 tanesinde osteoartrit rahatsızlığı ortaya çıkmaktadır. Özellikle 1 yaşın üzerinde olan köpeklerde sık sık karşılaşılan bu durum yalnızca ABD’de değil tüm dünyada benzer oranlara sahiptir.

Yaşı büyüyen ve buna bağlı olarak yeterince iyi bakılmayan köpekler 1 yaşını geçmelerinin hemen arkasından hareket fonksiyonlarının yavaşladığını ortaya koyarlar. Bu nedenle yaşı büyümeye başladıkça muayenelerin aksatılmaması tavsiye edilmektedir.

Köpeklerde Osteoartrit Belirtileri

• Köpeklerde eklem iltihaplanması olarak tanımlanan osteoartrit rahatsızlığının ilk belirtisi bacaklarda hassasiyet artışıdır.
  • Hareket oranında azalma olması da bir diğer belirti olarak bilinmektedir.
  • Köpeklerde eklem şişmesiyle de belirti veren osteoartrit rahatsızlığı dışarıdan bakıldığında bacağın sıkıntılı olduğunu ortaya koymaktadır.
  • Çok çabuk yorulma ile kendini gösteren hastalık, köpek sahiplerinin uzun süre incelemesi ile belirti vermektedir.
  • Agresif tavırlara neden olan rahatsızlık, köpeğin kendini güvende hissetmemesine sebebiyet vermektedir.
  • Merdiven çıkma, arabaya binerken zorlanma diğer osteoartrit belirtileri arasında yer almaktadır.

Köpeklerde Osteoartrit Nedenleri

Köpeğim neden topallıyor sorusunu soran hayvan sahipleri uzmana danıştıklarında osteoartrit hastalığı ile karşı karşıya kalmaktadır.  Birkaç nedeni bulunan bu sorunun temelinde yaş yatmaktadır. Yaşlı olan köpeklerde zamana bağlı olarak eklem ve kemik yıpranması ortaya çıkabilmektedir. Bu sorunun nihayetinde osteoartrit hastalığı gündeme gelmektedir.

Yaralanma nedeniyle de ortaya çıkan sorun araba çarpması veyahut düşmeye bağlı olarak da kendini gösterebilmektedir. Köpeklerde ağrı belirtisi gözlemlendiğinde geçirilen bir kazaya bağlı osteoartrit rahatsızlığı akla gelmelidir.

Köpeklerde Osteoartrit Tedavi Edilebilir mi?

Birçok hastalık için köpeklerde iltihap tedavisi yapılıyor olsa da osteoartrit hastalığının tedavisi bulunmamaktadır. İlerleyici bir hastalık olduğu için uzmanlar sahiplere yalnızca kaliteli bir bakım önermektedir.

Köpeğim topallıyor ne yapmalıyım sorusunun cevabı için uzmana gittiğinizde OA teşhisi konursa zaman kaybetmeden bireysel bir plan oluşturmalısınız. Tıbben yapılacak bir şey olmasa da doğal yollarla hastalığın ilerlemesini yavaşlatabilirsiniz. Süreç içinde köpeğim birden topallamaya başladı artık yürüyemeyecek mi endişelerinden ziyade egzersiz, kilo kontrolü, özel besinler, kaliteli eğitimler uygulayarak durumu hafifletebilirsiniz.

İstanbul veteriner kliniği VetArt her zaman can dostlarınızın yanında… Kontrollerinizi düzenli yaptırmalı ve onun sağlığından emin olmalısınız. VetArt Veteriner Kliniği Fıstıkağacı Üsküdar, Kadıköy, Ataşehir, Acıbadem, Koşuyolu bölgelerine de hizmet vermektedir.