Sfenks Kedisi

Mart 12, 2019

Sfenks kedisi tüysüz olması ve sahibine yakınlığı ile bilinen bir türdür. Bu tür ilk olarak Kanada da keşfedildiği için Kanada Sfenks kedisi ismini almıştır. Sfenks, Yunan mitolojisinde bilinen ve sıkça filmlere konu olan bir yaratıktır. Sfenks isimli yaratık tüysüz ve saçsız olduğu için benzetilen bu tür Kanada Tüysüz kedisi ve Sfenks Kedisi olarak ta bilinmektedir.

Sfenks kedisi diğer kedilere göre orta boyutlarda bir kedidir. İnce kuyruğu ve büyük gözleri ile tanınmaktadır. Sfenks kedisi tüysüz olduğu için bakımı kolay sanılmaktadır lakin en az diğer kediler kadar bakım ve ilgi istemektedir. Bunların en başında gelen istekleri ise sıcak ortamdır. Kedide tüy olmadığı çabuk üşürler ve çabuk hasta olurlar. Kendilerine ait kafesleri yada yuvaları olsa da genellikle sahibinin yanında yorganın altında uyumayı ve istirahat etmeyi tercih ederler. Sfenks kedisi sahibi olmayı planlıyorsanız yatağınızı da paylaşacağınızı unutmayınız.

Sfenks Kedisi Karakteristik Özellikleri

Sfenks kedisi oldukça sadık ve şefkatli bir kedi türüdür. Siz eve her geldiğinizde sizi kapıda karşılayan bir tür olan Sfenks kedisi aynı zamanda misafirlere karşı da oldukça sadık davranır. Yeni insanlarla ve hayvanlarla tanışmayı severler ve ortama neşe katmayı başarırlar. Sfenks kedisi aynı zamanda naziktir, yani etrafa karşı her zaman seviyeli davranmasını bilir ve diğer kedi, köpek türlerini incitmezler.

Sfenks kedileri çeşitli psikologlar tarafından önerilmektedir, bir nevi terapi kedisi diyebiliriz. Yalnız insanlar sfenks kedisi alarak yaşamlarına ciddi ölçüde renk katabilirler. Enerjik kişiliği sayesinde sahibi ile saatlerce oyun oynayabilir ve gezebilir. İlgi görmediği zamanlarda ise ilgiyi kendi aramaya başlayarak etrafı gezerek öğrenme arzusu içerisinde yaşamını devam ettirir.

Sfenks Kedisi Sağlık Sorunları

Her kedide genetiksel ve kalıtsal olarak rahatsızlıklar görülebileceğini unutmayınız. Sfenks kedileri genellikle sağlıklı bir ırka mensupturlar lakin kedinin ailesinin de rahatsızlık öyküsü mutlaka bilinmelidir. Genlerinde hastalık taşıyan kedi türlerini kısırlaştırmak onların iyiliği için gereklidir.

Sfenks kedilerinde genellikle deri hastalıkları görülür, kabuklu yaralar ile seyreden bu hastalığın tedavisi mümkündür ve ülkemiz de ki birçok veteriner hekim tarafından  gerçekleştirilebilir.

Daha sonraki makalemizde detaylı olarak bahsedeceğimiz HCM hastalığı yani kalbin kaslarının kalbe göre büyük olma durumu sfenkslerde görülebilir.

Sfenks Kedisi Bakımı

Sfenks kedisinde tüy olmamasına rağmen diğer tüm kedi türleri gibi bu kedi türü de taranmaya ve kaşınmaya ihtiyaç duyar. Derileri yağlı olabilmektedir, eşyalarınızda leke bırakmaması için haftada bir kere yıkanması önerilmektedir.  Yetişkin bir Sfenks kedisi banyoya girmek istemez o yüzden küçük yaşlarda kediye banyo ve sıcak su alışkanlığı kazandırılmalıdır. Yavru kediye iyi bir eğitim verirseniz ileride sorun yaşamadan sağlıklı bir hayat sürebilirsiniz. Sfenks kedisi banyodan çıktıktan sonra ve ara ara derisine nemlendirici krem sürmeniz gerekmektedir.  Banyo sonrası dişlerini de fırçalamanız çok yararlı olacaktır, eğer imkanınız varsa günlük olarak dişleri fırçalanmalıdır. Kedilerde ağız bakımı düzgün ve iyi yapılmazsa gingivit gibi rahatsızlıklar görülebilmektedir. Gingivit hakkında detaylı bilgi almak isterseniz Gingivit nedir? yazımızı inceleyebilirsiniz.

Posted in Blog by VetArt Veteriner Kliniği